שאלות נפוצות

שאלות נפוצות

התורים למרפאה פתוחים רק 3 חודשים קדימה. התורים מאוד מבוקשים ורוב ההורים קובעים תור למרפאה שלנו חודשים קדימה.

כמעט תמיד כל התורים למרפאה תפוסים 3 חודשים קדימה.

ואז, כאשר אין תורים פנויים בכלל, במקום שתראו במכבי את התור הזמין הבא, אתם מקבלים ממכבי הודעה אוטומטית שמציעה לפנות למרפאה לצורך קביעת תורים.

אבל…זו סה"כ הודעה אוטומטית שמקבלים במקרה שאין תורים פנויים, ואין זה אומר שפנייה שלכם למרפאה תביא לקביעה של תור על ידי המרפאה.

כל התורים אלינו נקבעים דרך מערכות קביעת התורים של מכבי (אתר מכבי, אפליקציית מכבי, או שירות הלקוחות של מכבי) 

לא ניתן לקבוע תורים עתידיים דרך המרפאה. כל קביעת התורים נעשית אך ורק דרך האתר, אפליקציה או שירות הלקוחות של מכבי. המרפאה אינה עוסקת בקביעת תורים או בהחלפת תורים. זאת כיוון שבכל רגע פנוי (כמעט) אין אף תור פנוי קדימה.

התור העתידי היחיד שניתן לקבל דרך המרפאה הוא תורים שפורסמו ברשימת המתנה/הקפצה לבדיקה.

אני מבין את התסכול שזה גורם להורים שבכל רגע נתון כמעט אין תור פנוי קדימה. לצערי אין לי פתרון להציע לזה שיש ביקוש גדול לתורים למרפאה. יש לחכות ולחפש תור כמו כולם דרך מכבי.

טיפ להורים: אם תחפשו תורים סביב 12 בלילה תגלו שברוב הימים נפתחים אז תורים חדשים למרפאה. זאת כיוון שכל יום עבודה במרפאה שהוא 3 חודשים קדימה נפתח ב-12 בלילה 3 חודשים קודם לכך במערכות מכבי.

המרפאה לא עושה הפליה בין ילדים, ולא יעזור ללחוץ על המרפאה לקבל תור, בין אם ע"י שליחת הודעות וואטסאפ/מיילים/פנייה לשירות לקוחות של מכבי וכיוצ"ב.

המרפאה לא תיתן תור לילד אחד על פני ילד אחר, בגלל שההורים שלו לחצו על המרפאה.

כולם אצלנו שווים!

המרפאה אינה עוסקת בשינוי תורים או בקביעת תורים (להוציא תורים שפורסמו ברשימת המתנה/הקפצה).  כל שינוי נעשה דרך אתר מכבי, האפליקציה של מכבי, או שירות הלקוחות של מכבי.

התורים למרפאה מלאים לגמרי חודשים קדימה. אם יש לכם תור שנקבע, ואתם מגלים שלא תוכלו בסוף להגיע אליו – מה שניתן לעשות הוא:

  1. לנסות להחליף את התור עם הורים אחרים בקבוצת החלפת התורים ב-WhatsApp בלינק: http://tiny.cc/changedate
  2. להיכנס לאתר/אפליקציה של מכבי ולחפש תור אחר (אולי מישהו ביטל), או לקבוע תור כ-100 יום קדימה. למשל, בלינק הבא: https://tiny.cc/drodedlagstein
  3. אפשרות אחרת היא לבטל את התור ולהירשם ברשימת המתנה לתורים שמתפנים, בתקווה שתשיגו תור אחר קרוב דרכה.

לינק לקבוצת המתנה לתורים במכבי: http://tiny.cc/babyexam

אין לנו אפשרות לתת לכם תור חלופי קרוב אם לא תגיעו לתור שקבעתם, כיוון שהיומן תורים שלנו פתוח רק 3 חודשים קדימה, ובכל רגע נתון כל התורים תפוסים.

רוב המומחים בעולם ממליצים על בדיקות עיניים שגרתית לילדים בריאים בגילאים:

9-12 חודשים

3 שנים

6 שנים

המלצות אלה נכונות לכל הילדים! גם אם אין במשפחה היסטוריה של בעיות עיניים של ילדים (כגון פזילה, עין עצלה, קוצר ראייה או מחלות אחרות)

רוב בעיות העיניים של ילדים הן סמויות.

לא תוכלו לנחש אם לילד יש בעיה או לא. גם אם הילדים נראים לכם לחלוטין בעלי ראייה טובה – ייתכן שכן יש בעיית ראייה כלשהי לילד. בין היתר, ייתכן שהילד משתמש רק בעין אחת כדי לראות, בעוד יש בעיה כלשהי בעין השנייה.

ילדים עם בעיות ראייה מולדות לא מכירים מציאות אחרת, ולא תמיד יודעים להתלונן על ראייה ירודה, כיוון שזו המציאות היחידה שמוכרת להם, והם לא חוו ראייה טובה יותר בעבר

חשוב לדעת שכ-95% מהבדיקות יוצאות תקינות ואין סיבה לדאגה

בבדיקת העיניים השגרתית נבדקים, בין היתר:

  • חדות ראייה
  • מיקוד ראייה
  • פזילה
  • ראיית עומק ותלת מימד
  • מבנה העין החיצוני והפנימי

זמן הבדיקה הממוצע, מרגע כניסתכם למרפאה ועד יציאתכם הביתה, הוא שעה לפחות. מרבית זמן זה נובע מהצורך להשתמש בטיפות עיניים להרחבת אישונים, שנועדו לאפשר בדיקה של מבנה העין האחורי וצורך במשקפיים של ילדים. השימוש בטיפות הוא חיוני ונחוץ! זמן ההמתנה לפעולת הטיפות בילדים הוא 40-45 דקות! (לא 20 דקות המתנה כמו שבבדיקת מבוגרים).

השימוש בטיפות להרחבת אישונים נחוץ בכל ילד מגיל חצי שנה ומעלה. לא ניתן להעריך את הילד ביסודיות ללא שימוש בטיפות.

אנא גלו את הסבלנות הנדרשת לאפשר בדיקה מקיפה ויסודית של ילדכם!

כדי לקרוא עוד על תהליך הבדיקה במרפאה לחצו על הלינק: http://dr-oded.co.il/test/

אין צורך לעשות שום הכנה!

הבדיקה מתנהלת בכבוד ובמקצועיות. אני מצליח באמצעות שיח לגרום לילדים לעבור את הבדיקה ללא קושי, תוך משחק וצחוק.

לפעמים הורים חשים צורך לשתף את הילד במה שהולך לקרות בבדיקה, וטרם ההגעה למרפאה אומרים לו שהולכים לרופא שבודק את העיניים ו/או ששם טיפות עיניים שאולי קצת כואבות

 

מקרים כאלה עשויים להסתיים באחת משתי התוצאות:

  1. ילדים נכנסים צורחים ובוכים למרפאה. לפני שבכלל אני בודק אותם או מדבר איתם הם נכנסים אלי לחדר בהצהרתיות ש"אתה לא תיגע לי בעין" או "אתה לא תכאיב לי בעין" 
  2. ילדים נכנסים כבויים לחדר הבדיקה. לא עונים לאף שאלה. לא משתפים פעולה עם שום בדיקה. לעיתים הם יושבים עם הגב אליי ומכסים את העיניים שלהם

 

התוצאה היא שלא ניתן יהיה לקיים את הבדיקה

 

אני מבקש מכם לתת לי את ההזדמנות להראות לכם כיצד אני מצליח לגרום לילד לרצות בעצמו לעבור את הבדיקה, ואף לקבל את טיפות העיניים, ללא קושי וללא התנגדות

 

יש לזכור את האינטרסים בהגעה לבדיקה:

  1. לעבור בדיקה יסודית ומקצועית שתתן לנו תמונה על בריאות העיניים של הילד
  2. לעבור את הבדיקה במינימום סטרס לילד (ולהורים)
 

מה כן ניתן לומר לילד קטן שבא לבדיקה? להשתמש בשפה מחזקת ומרגיעה

  1. שהולכים לרופא שהולך להסתכל אם יש לו עיניים חמודות
  2. שהולכים לרופא שיש לו המון משחקים במרפאה
  3. שאבא/אמא הולכים להיות איתו בבדיקה, ושהם שומרים עליו וכד'

במידה וילדכם בעלי צרכים מיוחדים (רגשיים, התפתחותיים, מוטוריים ועוד), ובעלי אבחנה מקצועית רשמית על כך, אנא פנו אליי לאחר קביעת התור במכבי, מוקדם ככל הניתן לפני הגעתכם לבדיקה, כדי שאוכל לסדר בתאריך שקבעתם מסגרת מתאימה לקיום הבדיקה בהצלחה (לרבות זימון בשעה נפרדת מיתר הילדים) ב-WhatsApp 0539900232 או במייל contact.dr.oded@gmail.com

מדובר במרפאת מוזמנים שאינה מציעה שירותי רפואה דחופים.

כל בדיקה במרפאה דורשת תור. לא ניתן להגיע למרפאה ללא תור לצורך בדיקה.

במקרה חירום, יש לפנות לכל רופא עיניים זמין אחר במכבי. במקרים דחופים אין צורך במומחה עיניים לילדים וכל רופא עיניים (כולל רופא עיניים של מבוגרים) יכול לתת לכם מענה מצוין!.

התורים למרפאה תפוסים חודשים רבים קדימה וכל בוקר אנו מקבלים כ-10-15 פניות לבדיקה דחופה של ילדים. אין לנו יכולת לעשות איפה ואיפה ולהחליט מי כן ראוי לקבל תור דחוף ומי לא. המרפאה עמוסה לגמרי. לכן יש לפנות לכל רופא אחר שיש לו תור פנוי במכבי.

באין ברירה, ובמקרים מאוד דחופים – יש לפנות לחדר מיון עיניים באיכילוב או סמוך למקום מגוריכם.
ניתן למצוא רופא זמין של מכבי בת"א בלינק: https://tinyurl.com/MaccabiEyedoc

התורים למרפאה מאוד מבוקשים. מדי שנה נבדקים במרפאה כ-3500 ילדים. 

בעבר התורים למרפאה היו פתוחים שנה קדימה, ואז כל התורים כמעט היו תפוסים 10-11 חודשים קדימה, בכל רגע נתון.

התוצאה הייתה שהורים ביקשו לקבוע תור לבדיקה לילדיהם, נכנסו לאתר/אפליקציה של קופת חולים מכבי, והצליחו תמיד לקבוע תור, אבל התור שהם הצליחו לקבוע היה 10-11 חודשים קדימה.

כדי לשפר את הזמינות לתורים, כעת יומן התורים פתוח רק 100 ימים קדימה.

כמעט בכל רגע נתון כל התורים תפוסים כ-100 ימים קדימה ויש לחפש בסבלנות יום יום אחר תור פנוי באתר מכבי.

צריכים תור קרוב ולא תור בעוד 3.5 חודשים? דרושה גמישות מצדכם!

כנסו לרשימת ההמתנה ב-WhatsApp. בקבוצה מתפרסמים תורים קרובים שמתפנים על בסיס יומי. כל שבוע מתפנים כ-10-15 תורים (לרוב בשעות 13-14.30). קראו עוד על רשימת ההמתנה בסעיף נפרד בעמוד זה.

כאשר אין תורים פנויים מערכת מכבי אוטומטית מפנה אתכם אל המרפאה לצורך פתרון.

זוהי הודעה אוטומטית שמקבלים כאשר אין אף תור פנוי. לצערנו זוהי סה"כ הודעה אוטומטית שמקבלים, ולא תוכלו לקבוע תור דרך פנייה ישירה למרפאה. יש להמשיך ולחפש בסבלנות תורים באתר מכבי ו/או בקבוצת הקפצה לתורים בWhatsApp (ראו סעיף נפרד).

קיימות 2 סיבות מדוע אינכם מצליחים לקבוע תור למרפאה דרך קופת החולים מכבי

1. אין תורים פנויים: אין לזה פתרון

2. הייתם בבדיקה אצל רופא עיניים מומחה לילדים אחר באותו רבעון: יש לפנות לקופת החולים מכבי לפתרון

לציין כי המרפאה אינה נותנת שירות קביעת תורים. כל תור יש לקבוע אך ורק דרך האתר של מכבי, האפליקציה של מכבי או המוקד שירות לקוחות של מכבי. למשל, בלינק הבא: https://tiny.cc/drodedlagstein


התור היחיד שניתן לקבוע דרך המרפאה ישירות הוא תור ברשימת המתנה/הקפצה לבדיקה.

אני תמיד מנסה לקבל עוד ילדים לבדיקה מעבר לתורים שהוזמנו, אם הדבר מתאפשר. במקרים בהם יש אפשרות לקבל עוד ילדים לבדיקה, מעבר לתורים הרגילים, אני מפרסם אותם בקבוצה ייעודית ב-WhatsApp.

מדובר בד"כ בתורים שהם מהיום להיום או מהיום למחר. רוב התורים שמתפנים הם בין השעות 13:00-15:00. 

כדי להירשם לקבוצת הווטאסאפ ולקבל מידע על תורים קרובים שנפתחים במרפאה, ניתן ללחוץ על הלינק הבא:

http://tiny.cc/babyexam

יש לציין שעקב עומס הנרשמים בקבוצה (מעל ל-950 הורים) אין באפשרותנו ליצור קשר טלפוני עם כל הורה והורה. התורים ניתנים להורה הראשון שכותב לנו ב-WhtasApp (0539900232) שהוא מעוניין בתור שהתפנה ופורסם. מדי שבוע נפתחים עוד כ-5-8 תורים לבדיקה.

יש לציין שזהו שירות קביעת התור היחיד שניתן לקבל מהמרפאה. לקביעת כל תור אחר יש לפנות למכבי (שירות לקוחות, אתר או אפליקציה) ולא אלינו.

אני נמצא בהסדר רק עם קופת החולים מכבי. חברי קופות חולים אחרות לא יכולים להגיע אליי לבדיקה

לא

חברי מכבי לא יכולים להגיע לבדיקה באופן פרטי לפי חוק

 

חברי קופות חולים אחרות לא יכולים להגיע לבדיקה באופן פרטי עקב עומסים גדולים במרפאה והיעדר זמן פנוי לקבל אותם

הסיבה העיקרית לכך היא גילו של הילד.

התורים לבדיקה במרפאה מתחלקים לשני סוגי תורים:

  1. תור לתינוקות מגיל 0-3
  2. תור לילדים בגילאים 3-17

המערכת תורים של מכבי לא יודעת להבדיל בין התורים ומציגה את התור הזמין הבא. ככל הנראה גילו של ילדכם אינו תואם לתור הזמין הקרוב שמופיע באתר מכבי, לכן אינכם מצליחים לקבוע תור